torsdag 23 september 2010

Underbara " Lill Söndag"..( en klok bloggvän som döpt Torsdagen till LillSöndag..Tack Helene=D

Ja, jisses vilken dag det varit idag!!
Jag har umgåtts med fina Pyret hela förmiddagen & ätet den godaste lassange någonsin!
En underbar start på dagen. Så mysigt att sitta där & bara vara & prata & byta erfarenheter.
tack fina Pyret!!! 
Sen skulle jag till jobbet & backar ut så försiktigt på gatan, för jag vet att i huset tvärsöver finns det småbarn...
sakta sakta backar jag... jag backar.. jag backar...&
Dunk säger det... jag backade in i deras mur!!!!
Liksom hallå!! hur i hela friden hamnade muren bakom min bil??? jag menar hallå.. en mur borde man väl ändå se..eller?!..fniss..
men det blev inget allvarligt.. en liten reva på Sara (bilen) bara... men jag blir ju inte så värst förvånad heller.. har bara väntat på att nått sånt ska hända...
backspeglarna är nämligen textade med en varnings text på engelska...
en varning om att föemålen ser nämre ut än de är....
tjoho.......
 

Efter denna påhittighet av lilla mig..(tur att det inte va ett barn!!)som tydligen behövde lite extra spänning sådär innan jobbet... körde sen i ilfart för att hinna till jobbet i tid...
pust.. jag kom 5 minuter innan jag började...brukar oftast vara där 30 min innan....
Lite skakig va jag allt & kände att jag va väldigt stressad inombords... men det lade sig efter en liten stund & några klunkar vatten ...
Dax att ta tag i arbetet...

Jag kände ganska snabbt att detta skulle bli en speciell dag.
En sån där dag när det är bra att ha lite extra tålamod & omtänksamhet.
Jag har idag haft många ledsna kunder.
Ibland känns det som att de inte är där för att handla utan för att de behöver någon som lyssnar & som ger dem lite av sin tid till dem. idag har varit en sån dag.
Jag har fått höra många djupa & sorgsna livs historier idag.
Vet inte riktigt varför de öppnar sig så för mig.
Det gör mig inget... tvärtom!! Jag lyssnar gärna. Kan det leda till att en annan medmänniska mår bättre... då gör jag det mer än gärna!
Men det va inte bara tårar av sorg som föll idag,,,,
En man va hos mig säkert en timme & pratade om sitt liv. han berättade många fina minnen & det är verkligen intressant att lyssna på andra & ta lärdom av dem.
Vi skrattade gott många gånger, men han berättade även förfärliga saker om sitt liv. Om en fruktansvärd barndom, uppväxt & nära döden upplevelse.
denna man kommer jag ALDRIG att glömma.
Jag har fått många tack idag!
många som visat mig tacksamhet att jag funnits där just idag, när de som mest behövde någon som lyssnade.
Det känns skönt i hjärtat när jag ser att de ler & går rakryggat från butiken istället för den sammanbitna något krokryggat, de kom in.
Då blir jag påmind om att jag gör skillnad!!!
Jag måste ha världens bästa jobb! Alla dessa underbara (& även de MINDRE underbara..ja, de finns faktiskt...människor som bjuder in mig i deras mest privata & innersta.
I dag har det varit en BRA dag!!!
Nä, en TOPPEN dag!
Jag har haft min huvudvärk, min trötthet, min lilla oro som ligger & gnager.. men idag har varit en TOPPEN dag.
I morron ska min älskade familj komma & fira mig &  min man (vi har fyllt år.. vi fyller på SAMMA dag ), så det ser jag fram mot mycket!
Jag älskar min familj av hela mitt hjärta.
Nu är det nog dax för mig att avsluta här.. innan det blir en hel roman av det...   
Jag önskar er alla en underbar helg & vill tacka er alla för era fina underbara kommentarer & mail ni sänder mig!
Ni är OVÄRDELIGA för mig!!!
Några kloka ord som någon smart människa kommit på...(undrar vem det va.. någon om vet?
BEHANDLA ANDRA SÅ SOM DU SJÄLV VILL BLI BEHANDLAD!!!!
  









18 kommentarer:

  1. Vad härligt att du tycker om din dag. Möten med andra människor är så lärofullt. Jag känner sån glädje över att du verkar må bättre.
    Med all kärlek till dej, min änglavän
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!!
    Visst är det härligt när man känner att man gör skillnad i folks liv! Du jobbar inom hälsokost eller har jag fel?? Själv jobbar jag som handledare åt ungdomar :)
    Önskar dig en fin helg o grattis till dig o maken!!
    Kram Git

    SvaraRadera
  3. Hej tösen !
    Visst är det härligt att kunna känna att man har haft en toppen-dag trots sina vanliga krämpor !? Då kommer verkligen lyckan inifrån !
    Ett stort GRATTIS till er båda !! Ha en riktigt fin-fin helg !!!
    Kraam , Helen :0)

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om du har läst mitt bloggsvar till dig? Men såklart att det är ok!!

    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagarna ;-)!!!

    Inte så konstigt att folk öppnar sig för dig... Man berättar gärna för någon som kan konsten att lyssna...

    Jättekramen, vännen min!!!

    SvaraRadera
  6. Hej! MEN oj vart kom muren ifrån? så där bara?. Kul att du haft en bra dag.Tack för din kommentar. Ja nu är det igång igen grafiken och tillverkningen för övrigt ska ta ordentlig fart. Imorgon är vi i garaget och fixar hela dagen Pia och jag. Önskar dig den finaste helgen vännen Kram

    SvaraRadera
  7. Måste kännas underbart att få träffa sådana människor. Och underbart för dem att träffa dig!! Gissar att det finns många som saknar någon som lyssnar...

    Kul att du gillar lill-torsdag :) Nu njuter vi av en "äkta" lördag", hihi! Hoppas att grattisfikat smakar mums!

    Kramkram, Helene

    SvaraRadera
  8. hej vännen har haft lite svåtr att komma in på din sida men nu lyckades jag.
    det har strulat lite med inlogg och sådant.
    men nu är jag här och vill önska dig en underbar dag och hoppas du får det riktigt mysigt i kväll med familjen. du underbara och fina vän.
    som du är.
    gör aldrig om dig för att andra vill ha dig på något annat viss.
    du är du och du är en fantastiskt underbar människa kramizar din vän /lalla

    SvaraRadera
  9. Hej Tina! Passar på att skicka en hälsning till Dig nu när jag är inne på Datorn.
    Ha en skön och avkopplande Tisdag
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  10. Hej goaste du.
    Ser att du har en positiv inställning till livet idag. Så skönt. Har samma glädje inombords här med.
    Trots att man mår pyton, har ont i nacken och axlarna och denna eviga huvudvärk som följer en vart man går...
    Men det är ok. För jag vet att det faktiskt finns de som har det värre än mig.

    Det är en fin dag. Solen skiner, fåglarna sjunger och jag ska laga mat. Ska ha gubben i säng, han ska jobba inatt.

    Tittar in snart igen.
    Kramar från din vän.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  11. Försökte skriva här till dig igår, men då blev det error hela tiden.. så försöker igen..
    Iofs vet du redan det jag ska berätta, att jag varit till Umeå över helgen och det blev många mils åkande, men det va det värt.

    Idag har vi haft en föreläsning i skolan om trycksår, varför man får de, hur de uppstår och hur man kan göra för att förebygga det osv.

    Hur mår du söta?

    Kramar i mängder!

    SvaraRadera
  12. Men du, vilken tur att de gick in just till dig och handlade! :-) Du är ju bra på att lyssna på andra människor och ge dem tid. Något som vi tyvärr blir allt sämre på i dagens stressade samhälle :-(

    Härligt att höra att du haft några mysiga timmar med Pyret också :-)

    Vet du, idag lyckades jag hitta en toppentrevlig tjej som tar över mitt andrahandskontrakt. Det betyder att jag slipper stå med dubbla hyror två månader! Helt fantastiskt. Och det roliga var att se hur glad hon blev också! Så allt ordnade sig! Nu behöver jag bara åka dit i morgon och städa lite, sedan är det klart och jag kan släppa den lägenheten helt och hållet. Underbart! :-)

    Nu måste jag gå och fixa lite smörgåsar, har helt glömt middagen ikväll eftersom det hänt så mycket annat. Men vi hörs snart igen!

    Ha en fin onsdag, kära vän!

    Kram,
    Eva

    SvaraRadera
  13. Tack vännen! Du är underbar! <3 <3 <3 <3 <3
    Jag kommer att ta mig igenom detta också men det gör så förbannat ont på vägen. Men jag vet att om jag får en riktigt bra relation med Anna och att hon har tillräckligt med kompetens för att hantera mitt svåra bagage så kommer jag kunna lägga detta bakom mig, men som jag sa till E idag "Jag hoppas Anna är riktigt bra för är hon inte det så kommer jag sluta och inte gå till någon mer för jag orkar inte hålla på att byta och strula med behandlare hela tiden" Jag vet bara inte hur jag ska göra för att våga släppa in Anna i mitt allra privataste, just nu känns det som en omöjlig uppgift.
    Tack för att du finns!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!! Lite småkul med nya namn på veckodagar. *ler*. Hoppas allt är bra med dig. Du ser alltid positivt o glatt på tillvaron, de e gott.

    Kramiz Anki N

    SvaraRadera
  15. Härligt med toppendagar, de behöver vi så väl i våra liv.

    Jag hoppas att jag får såna med någon gång. De kommer inte allt för ofta på besök här inte.

    Tack för att du ger mig så mycket energi och glädje <3

    kramkram

    SvaraRadera
  16. Hej Tina! Grattis i efterskott!! Hoppas du får en fin helg :) Kram/Emelie

    SvaraRadera
  17. Hej Tina!
    Tittar in och önskar Dig en skön Helg.
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  18. Oh har du fyllt år !!GRATTIS i efterskott med massor av Hurra du positiva människa!Så skönt att alltid komma hit o du är oftast så glad!! Det är långt mellan gångerna men glömmer dej inte för det ..nu har det nästan blivit som vanligt så de glesa besöken kommer att bli oftare,kram kram =)

    SvaraRadera

*♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*Tack alla fina stjärnor som så starkt lyser upp mitt liv, för att ni lämnar en liten hälsning till mig! Det gör mig glad! Varmt välkommen tillbaka! Kram Tina *♥**.¸☆.**♥*´•.¸¸❤¸¸.•☆*♥*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails